Dacă călătorului îi stă bine cu drumul, comunicatorului îi stă bine la… Conferința PRbeta 2018.
Atunci când ești pasionat de un domeniu cauți cât mai multe surse de informare, citești, îți pui semne de întrebare, te conectezi cu oameni și poate cel mai important, testezi. Da, da… testezi. Căci ce folos ar avea toate informațiile dobândite sau orele de cercetare dacă nu ai încerca să aplici pe cont propriu tot ce ai acumulat?
Ei bine, faptul că mă pasionează comunicarea nu mai e o noutate. Însă așa cum spunea și John Maxwell, toți comunicăm, dar puțini stabilim și relații. În acest sens, an de an, conferințele PRbeta adună oameni pasionați de comunicare, creativi și dornici să stabilească relații, care sunt mereu curioși și deschiși spre lucruri noi.
Anul acesta, Conferința PRbeta 2018 a fost despre adevăruri și provocări în comunicare, o temă care, cred eu, și-a dorit să evidențieze lucrurile care stau în spatele tuturor campaniilor de succes și a brand-urilor de renume, dar și provocările pe care oamenii de comunicare le întâmpină, de cele mai multe ori, cu privire la alți oameni.
Odată cu evoluția tehnologiei se schimbă foarte mult modul în care reacționăm, gândim sau decidem să acționăm într-o direcție sau alta. Ca oameni de rând, ne lovim tot mai des de fake news sau de sute de reclame care ne bombardează zilnic. Ca oameni de comunicare, provocările sunt la tot pasul: de la instrumentele de manipulare a canalelor de comunicare și chiar până la adevăruri spuse doar pe jumătate.
Anul acesta, cea de-a opta ediție a Conferinței PRbeta, a adus în față specialiștii în comunicare și marketing. Exact acei oameni care de cele mai multe ori se află în spatele departamentelor de comunicare a unor mari brand-uri. Acei oameni creativi, pasionați, pe care îi vedem de puține ori în față, dar care stau și gândesc campanii, rezolvă situații de criză și vin din când în când în fața altor oameni care împărtășesc aceeași pasiune.
Fiecare speaker în parte a venit cu un bagaj de cunoștințe (speakeri PRbeta 2018 aici) și, ca de obicei, am încercat să fur de la fiecare câte ceva ce pot să folosesc și să aplic mai departe. Astfel, am învățat că:
- în primul și primul rând… trebuie să ascultăm mai mult și să îi lasăm pe oameni să vorbească. Ceea ce, pentru un om căruia îi place mereu să vorbească e destul de greu. Dar ce altă modalitate mai bună și simplă de a afla ce vor oameni există?
- indiferent dacă vorbim de B2B (bussines to bussines) sau B2C (business to consumer), ambele se transformă în B2H, business to human. Căci ce își doresc oamenii cel mai mult? Nu o prezentare impecabilă, ci să simtă emoție.
- mereu a contat și va conta povestea din spatele unui produs sau serviciu.
- ne referim la două modalități prin care putem să cucerim oamenii: prin noutate și prin a prezenta aceleași idei/lucruri/concepte într-o manieră diferită, creativă, prin care se transmitem emoții… sentimente.
- nu există o rețetă a succesului în comunicare… dar asta nu e chiar o noutate, căci nu e ca și când cineva cu picioarele pe pământ ar crede ca există o rețetă a succesului pentru orice altceva din lumea asta, însă e bine de amintit pentru cei ce preferă mereu calea scurtă.
- trebuie să fim aici și acum. Să trăim în prezent și să fim conectați la tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru și în domeniile conexe.
,,Ei! madam Popescu, nu există roză fără spini!” și nici succes fără muncă, aș spune eu. Tocmai de aceea am apreciat creativitatea celor de la Prospero Delicii și modul în care au integrat cultura în comunicare, dar și maniera în care cei de la Ministerului Apărării Naționale au ales să arate că umorul, emoțiile și comunicarea prietenoasă în momentele favorabile, pot să apropie oamenii chiar și de instituțiile serioase, fără să fie nevoie de a investi foarte mult în promovare.
Conferința PRbeta se va desfășura și la anul și sper să aducă în discuție subiecte la fel de interesante și de actualitate ca anul acesta.
Credi foto: Rawpixel